Hva jeg forbinder med høsten

Heisann! 🙂

Sølvi som har bloggen solviwar har startet en liten fotokonkurranse, der man skal legge ut bilde på bloggen sin, og si litt hva man forbinder med høsten 🙂 Så da må jeg jo så klart være med på den 😀 Jeg elsker jo høsten, og synes den er den beste årstiden. Så da får jeg grave litt i arkivet og finne frem mine beste høstbilder 😉 Gå inn og bli med du også da! 😀

 

Høst <3

 

Høst for meg er alle de herlige fargene som kommer i naturen. Alt fra rød, gul, brun og oransje. Som lyser opp skog og hei med en munter fremtoning. Det gjør det ekstra koselig å gå en tur i skogen.

Så er det all den gode maten som lam. Lam er en sesongvare som er på høsten. Så lammelår er jo noe man må ha da 😀 Og alle de herlige suppene man kan lage for det er blitt så kaldt ute <3

Og alle de bærene, og soppen man finner på sensommeren, tidlig høst 🙂 Min mamma bruker alltid å plukke masse multer, og ta med noen glass til meg siden det er noe som hører til på høsten og til jul 🙂 Og jeg elsker blåbær med sukker og melk <3

Så er det tiden for te og kakao <3 Da man kan sette seg langt ned i sofaen med ei god bok eller en fin film/serie på TV og dulle seg inn i et pledd med en kopp varm te eller kakao <3 Det er kos det <3

Mange sier man blir så deprimert på høsten, fordi det blir mørkere ute. Men jeg synes det blir så koselig, sitte ute på balkongen med lys og bare høre på stillheten på kvelden. For av en eller annen grunn blir alt stillere på høsten i byen. Der det som regel er masse bråk hele tiden. Jeg synes det blir så mystisk og kanskje noen ganger litt skummelt fordi man vet jo aldri om Hufsa er der og venter på deg 😮 Men jeg ser for meg at alle tusser og troll leker seg i mørkret, slik at vi ikke skal se dem 😀 Og da må jo høsten til for at det skal bli ordentlig mørkt ;D

(Jeg er jo mørkredd, men da er det jo så ekstra kos å sitte inne, trygt og godt i sofaen med lys over alt rundt meg 😀 ).

 

Hva er høst for deg? 🙂

 

#Høst #Te #Kakao #Varmdrikke #Kaldt #Mørkt #Pledd #Kos #Lys #Bær #Sopp #Suppe #Lam #Lammelår #Mat #Blåbær #Serie #TV #Film #Bok #Oslo #Farger #Høstfarger #Trær

 

– Søtmonsen :))

20 kommentarer

Siste innlegg