Pasta Carbonara

Hei hei!

Jeg er en person som er veldig glad i pasta. Og alt som kommer med det egentlig 😀 Hehe. Så da tenkte jeg å dele denne oppskriften på pasta carbonara med dere 🙂 Dette var faktisk første gang jeg lagde det selv, og ble ganske fornøyd ^^ Måtte ringe mamma litt da ;D Hehe!

 

Pasta Carbonara:

ca. 4 porsjoner.

1 Gul løk.

2 Kinesisk hvitløk.

300 gr. Bacon.

500 gr. Tagliatelle. (Går fint an å bruke vanlig spagetti også). (Jeg brukte hele den posen som du ser på bildet under).

4 Eggeplommer.

4 dl Fløte.

Litt revet parmesan. (Jeg hadde ikke parmesan så jeg brukte vanlig Norvegia, og det går helt fint å bruke :)).

Salt, pepper, persille og trøffelolje(om man har dette da, lager en ekstra god smak på retten, skal ikke så mye trøffelolje i, ca. 1/2 ts).

 

Kok opp vann med litt salt og smør i til tagliatellene. Kutt bacon i biter og stek det. Rens og finhakk løken og hvitløken. Rør eggeplommene i fløten og bland inn litt trøffelolje om du skal ha det med i fløten. Sviss løken og hvitløken sammen og ha dette og baconet sammen i en kjele. Kok tagliatellene til de er nesten ferdige. Ha fløteblandingen over løken og baconet og ha platen på veldig svar varme (HUSK dette skal IKKE koke! Bare så det holder seg litt varmt). Ta så å ha litt salt og pepper oppi sausen. Ha den ferdigkokte pastaen oppi sausen og rør godt sammen. Serveres med litt raspet ost på toppen, og persille.

Tips: Om det er slik at det er til sultne karer du lager maten til, så kan det lønne seg å steke litt kyllingterninger til 😉 Jeg stekte 4 fileter som ble kuttet i terninger til 3 menn, og det ble nok mat det 🙂 Hadde bare litt salt, pepper og hvitløkspulver på kyllingen, slik at det skulle passe med pastaen.

 

#Oslo #Blogg #Trøndelag #Pasta #Mat #Middag #Tagliatelle #Carbonara #Saus #Spagetti #Rett #Matrett #Pastacarbonara #Bacon #Kjøtt #Kylling #Menn #Ost #Parmesan #Trøffel #Trøffelolje #Smak #Godt #Matglede #Gladimat #Fløte #Hvitløk #Kos

 

– Søtmonsen :))

29 kommentarer

Siste innlegg