Gamermat; Stekte nudler

Heisann! 😀

Jeg følger en blogger som kommer fra det stedet jeg var lærling, Snåsa. Og han har en gamerblogg her på blogg.no. Dere finner han her: http://bernteriksandnes.blogg.no/.

Av han har jeg da fått i oppdrag å teste ut noe nytt her på bloggen 🙂 Siden jeg har en stor lidenskap for gaming, så skal jeg prøve å skrive litt om dette. Blant annet det med at, noe mange gamere kjenner seg igjen i er å få i seg mat 😉 Er ikke så enkelt å skal sitte å levle i ett spill for eksempel da, og samtidig få i deg næring. For man ikke orker å ta seg tid til det rett og slett. For matlaging kan være tidkrevende. Da kan det fort bli at man sitter hele dagen uten noe spesielt mat, kun energidrikk/brus og snacks. Så da skal jeg prøve å vise til enkelte retter som går fort å lage, samtidig som at det ikke er noe særlig til XP- waste 😉

Så da tenkte jeg først og fremst på stekte nudler. Det er jo ganske godt, og lett å lage selv om man spiller. For man kan faktisk gjøre begge deler 😉

 

Stekte nudler:

1 pakke Eggnudler.

1 halv Paprika.

Litt Purreløk.

2 Kinesiske hvitløk.

2 Røde chili.

(1/2 Brokkoli).

Salt, pepper, hvitløkspulver, chilipulver og paprikapulver.

 

(Kylling, strimlet svinekjøtt, biffstrimler, reker).

 

Vann.

3 terninger med hønsebuljong/kjøttbuljong (alt ettersom hvilket kjøtt du bruker).

 

Først setter du på vannet med buljongen i til koking. Ta en snapp tur for å sjekke at det går greit i spillet, om du ikke spiller ett du kan sette på pause da 😉 Går fint an å levle brukeren sin i runescape f.eks. mens man lager mat 😀 Ha på lyden det, så går det ikke så mye til waste 😉 Så hiver du i nudlene i det kokende vannet. Kutt så paprika og purreløken. Hakk chili og hvitløk. (Brokkoli er digg i nudlene, men om du ikke orker å kutte denne, så må du ikke ha den i 😉 ). Sil nudlene, hiv grønnsakene i ei panne og sviss det litt. Ha så i nudlene og smak til med krydder. Har du litt ekstra tid, så kan man også kutte opp kyllingfilet som man steker og har oppi til slutt, eller kjøper ferdig kuttet svinekjøtt som man bare trenger å steke i panna 🙂 Så får man i seg litt proteiner også 😉

Jeg personlig digger best med hønsebuljong, og kylling som kjøtt i 🙂 Men vil man ha i biffstrimler eller svinekjøtt i strimler, så er det bare å bruke kjøttbuljong.

Smakfullt og enkelt 😉 Det tar ikke så lang tid å lage, og man kan spille litt mens man spiser også 🙂 Alt ettersom hva man spiller da så klart 😉 Men skal ikke ta opp så alt for mye av din dyrebare gaming- tid 😀 Håper det falt i smak, og at dere er muligens interesserte i flere lettvinte, og raske retter som man kan lage seg på de dagene man har det mest travelt :)) Jeg har en stor lidenskap i mat siden jeg er kokk, men på fritiden bruker jeg mye tid på gaming og anime. Så enkelte dager er det veldig greit å ha noe som går raskt 😉 Eller gjøre som samboeren, skaff deg noen som lager mat til deg, mens du kan sitte å game ;D Hehe! Ha en super dag folkens! 🙂

 

#Oslo #Trøndelag #Gamer #Gamermat #Gaming #Runescape #Levle #Nudler #Stektenudler #Enkelt #Raskt #Buljong #Mat #Middag #Lettvint #Smak #Oppdrag #Challenge #Raskmat

 

– Søtmonsen :))

38 kommentarer

Siste innlegg