Blåskjell med rød pesto og kokosmelk

Hei hei 🙂

Som de fleste av dere som leser bloggen min fast har kanskje fått med dere mine oppskrifter på blåskjell 😉 Jeg la ut en del varianter i fjor 🙂 Men i år testet jeg ut en ny til min kjære ^^ For ja, jeg spiser ikke sjømat selv, selv om jeg har prøvd ganske mange ganger både reker, blåskjell, krabbe og blekksprut 🙂 Men faller ikke i smak dessverre, så da blir det kos på min kjære istedet som er så glad i det 😉

Blåskjell med rød pesto og kokosmelk:

1 glass Rød pesto (190 gr.).

1 boks Kokosmelk (400 ml).

1 ts Karri.

1/2 – 1 Gul løk.

1- 2 nett Blåskjell. (Bruker 1 nett per pers jeg da).

 

Kutt opp løken i halve skiver.

Ha litt smør eller olje i kjelen og sviss løken. Ha så i kokosmelken, karrien og pestoen. Ha i blåskjellene og legg på et lokk. Rør litt innimellom for å bytte plasser på skjellene i kjelen. 

 

Serveringstips: Hvitløksbagutter eller loff ved siden av. 

 

#Blåskjell #Mat #Middagstips #Rødpesto #Kokosmelk #Sjømat #Sommer #Sommermat #Smak #Godtno

 

– Søtmonsen :))

14 kommentarer
    1. er ikke 2 nett masse ? ja ikke hvet jeg for jeg har ennå ikke smakt blåskjell,har liksom aldrig turt å prøve,liker sjømat jeg ,både reker,krabbe og kamskjell,men blåskjell virker litt annerledes,kanskje jeg hadde likt det veldig godt

    2. fruensvilje.blogg .no: Jeg lager 1 nett per pers 🙂 Da det er mye skjell og lite mat 🙂
      Men glemte å skrive det inn, så skal gjøre det nå 😉
      Blåskjell og snegler er veldig likt har jeg hørt. Men siden du liker masse annet, kan det jo hende du liker det også 🙂 Du får snike til deg en smakebit av noen andre om de bestiller;)

    3. Ikke så ofte vi lager sjømat selv hjemme. Måtte tenke etter om det er noen grunn til det, men det tror jeg ikke. Men hender vi spiser det når vi er ute og spiser. 🙂 Spiste det masse på en tur jeg var i firmasammenheng til Paris, på båt på Seinen – “Fruit de la Mere” Der var det mye rart med skall utenpå 😛

    4. Åhh dette så godt ut. Jeg selv liker godt reker, krabbe,kamskjell. Har også prøvd snegle å det var litt spesielt. Jeg har igjen en del å prøve innen sjømat. men nok engang dette så utrolig godt ut 🙂 Ha en flott dag 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg