Komplett og PostNord skuffer

Hei hei!

Jeg var så heldig å få igjen litt på skatten, og dermed resulterte det i innkjøp av en ny PC. Men denne gangen skulle jeg spandere på meg en stasjonær, da jeg endelig har plass og eget PC- bord til det 🙂 Så jeg og kjæresten så igjennom sidene til Komplett for å finne en som passet til meg og mitt bruk. En gaming PC med god kapasitet men til en ikke alt for dyr penge 😉

Vi ventet i spenning begge to, da han vet så godt hvor mye jeg har slitt med FPS og lagg da jeg har spilt spill fra en sliten laptop. Den er jo 5 år gammel nå, og jeg måtte formatere den her for noen uker siden. og da ble den helt rar etter på. Internettet hopper ut, og den tuller. Så derfor var det jo enkelt å ta det valget å ta meg råd til en stasjonær 🙂

Dagen kom da meldingen tikket inn om at pakken var klar for henting på butikken her jeg bor. Jeg står bare å tripper på jobb, og vil komme meg hjem for å hente den ut. Vi måtte lage oss middag først, så var det rett ned på butikken for å hente den ut. Vi tok ut alt forsiktig og gjorde klart alt av ledninger og kabler. Dro på Elkjøp rett før de stengte for å handle noen ekstra kabler og internettledning blant annet. Sto å så litt på høytalere, men var litt stresset da de stengte snart, så fant ut at jeg skulle fikse det senere da jeg hadde bedre tid til å titte litt.

Vi kommer hjem igjen og monterer alt ferdig. Jeg hadde vasket og ryddet på pulten før vi hentet PC’en også, så alt skulle være rent og pent. Jeg ble litt mistenksom da jeg vi åpnet og pakket ut skjermen til PC’en, for det var et lite hakk/merke på kanten på skjermen. Men det var så lite så vi tenkte at det fikk bare gå. Men da skjermen sto på pulten så jeg at skjermen hadde fått en press- skade (slik man kan se om man har presset for hardt inn på en skjerm). Så vi håpte at skjermen skulle fungere i det hele tatt da, og den gjorde jo det da vi skrudde på PC’en. Jeg fikk valgt språk på PC’en da den sier noe som at vi konfigurerer og så ble skjermen svart. Tenkte først at den kanskje bare jobbet litt, men det skjedde ikke noe mer. Prøvde å skru den av og på igjen, men ingenting skjedde. 

Så jeg fikk en skadet skjerm som er resultatet av PostNord sin flotte håndtering av pakker, og en PC som tydeligvis hadde en software feil fra Komplett.. Så jeg er mildt sagt skuffet! Kunne liksom ikke vært mer skuffet.. Ikke nok med å få en PC skjerm som kanskje måtte byttes inn, men å få en PC som ikke fungerer i det hele tatt i tillegg, var så utrolig skuffende. Har fri i helga, så jeg hadde liksom lagt planene klare. Men den gang ei.

Så vi måtte ringe i dag for å si at jeg skulle ha alt nytt. Men det syke er jo at vi måtte annullere kjøpet og sende inn alt tilbake til de, og deretter bestille alt på nytt. Men der får vi ikke igjen pengene for den første før de har mottatt PC’en tilbake, og vi må betale for den nye igjen. Kjæresten har noen sparte penger som han betaler med så jeg slipper å vente flere uker på å få en PC.. Men synes jo det er helt sykt. Skulle bare sendt ny med en gang uten å måtte betale for en ny en igjen å vente på å få tilbake det som ble betalt for den første…

 

Så jeg har mistet all respekt for Komplett.. De har sinnsykt dårlig kundeservice.. Det fikk vi erfare da kjæresten måtte sende inn sin PC til reparasjon og det tok over en måned før han fikk den tilbake… Men komplett har jo monopol her i Norge når det kommer til gamingutstyr og PC. Så det blir liksom dit man går for å kjøpe seg PC..

 

Som de sier i den reklamen.. Jeg er ikke sint, jeg er bare veldig veldig skuffet..

 

#Komplett #PostNord #Skuffet #Nederlag #PC #StasjonærPC #Stasjonær #Gaming #GamingPC #Skade #Kundeservice #

 

– Søtmonen…

16 kommentarer
    1. nei jeg kjøper ikke slike ting på nett,har lært litt gjennom livet kan du si,og postnord har jeg også bare dårlig erfaring med,hvorfor kan vi ikke bare ha posten.
      Håper du får alle pengene dine tilbake og att ting ordner seg til slutt,men kjedelig det er det helt klart

    2. Så kjedelig! og når det er en feil på ting..så burde de jo ha andre måter å gjøre det på…grrr…men..alt er så tungvint for tiden..og det ganger ikke oss forbrukere….Håper alt ordner seg til slutt, og at du får noe du blir fornøyd med! lykke til!

    3. Jeg tror det har med at faktureringen håndteres fra Klara eller noe. Opplevde noe lignende med noen fotballsko til sønnen min. Tror mange nettbutikker bruker de eller andre, og da kan du oppleve det. Frustrerende og irriterende. Tror nok ikke nettbutikkene er vanskelige med varene – men den faktureringsbiten ?.. ja den irriterer og gjør at jeg alltid sjekker hvem som håndterer faktureringen.

    4. Nei så forbasket irriterende dette var…., og så mye ekstra styr for deg med å sende i retur. Jeg har bestilt mye fra Komplett, og var kjempefornøyd med de inntil jeg bestilte et kamera… Det ble så mye tull og rot at ga dem helt opp. Varen som måtte returneres, og så vente på at pengene skulle inn på konto, for så å bestille på nytt. I tillegg så er det jo ikke komplett som tar seg av faktureringen, det er jo Klarna (i allefall i mitt tilfelle)
      Håper det ordner seg for deg uten alt for mye styr.

    5. fruensvilje.blogg .no: Ja, det som er det kjipe med komplett er at de har ingen fysisk butikk, kun på nett. PostNord har jeg aldri hatt noe sansen for. Bestilt mye fra CDON, og de legger det utenfor døren min tidlig på morgenen og sender ikke meldingen før i 10, 11 tiden på dagen. Da er det jo noen som allerede kunne ha tatt den, med alle som går i gangene her i blokka. Heldigvis har jeg enten skullet tidlig på jobb eller når kjæresten har kommet hjem fra nattevakt å sett den. Men denne gangen skuffet jo mest, helt klart.
      Jeg får nok pengene tilbake, men hadde det ikke vært for at kjæresten har nok til å bestille ny med en gang, hadde jeg måtte fint vente ei uke før jeg kunne bestilt ny.

    6. Toini: Ja, jeg blir helt matt. De bryr seg liksom fint lite om den private personen, men hadde det vært et firma hadde de sikkert gitt noe som plaster på såret også. Men komplett gjør jo ikke ting selv, det er jo maskiner som setter sammen ting og gjør alt for dem. Så da blir det jo så klart noen defekte varer.

    7. stavangerinmyheart: Ja, det er jo noe sånt, og sikkert det med at de vil ha tilbake det som er ødelagt så de ikke blir lurt og personen sitter der med to PC’er. Men kjipt for den som måtte vente enda lenger ;o Og i vårt tilfelle betale dobbelt opp siden kjæresten hadde nok til å kunne bestille ny med en gang.
      Så satser jo på at denne gangen så får jeg noe som fungerer, og vi har valgt å selv plukke den opp på pick-up-pointet her i Oslo, så pakken ikke reiser med PostNord i det hele tatt. Da kan vi ihvertfall unngå noen skader.

    8. Vera Lynn: Ja, vi har jo vært fornøyd siden kjæresten kjøpte PC av de for 3 år siden. Men så streika den her i mai, og han måtte levere den inn til rep. Den kom tilbake 2 uker senere og ingenting var gjort. (for de ordner ikke feil selv, men det maskiner som gjør det). Så var det å sende inn på nytt og ventet i 2 nye uker, til han fikk melding om at den var ferdig og sendt fra dem. Han ventet men hørte ikke noe mer om henting. Så han ringte og da visste de ikke hvor PC’en var, så de skulle ringe opp igjen.. Ikke ringte de opp igjen så han måtte ringe på nytt, joda den sto fortsatt i Sandefjord, så han sa han skulle kjøre dit selv for å hente den siden vi skulle dra på ferie dagen etter. Når han kommer dit må han vente i noen timer, men får til slutt beskjed at den ikke er ferdig og må kjøre hjem igjen uten PC. Når han får den tilbake etter ferieuken, så sier de han ikke skal betale noe som helst. Men denne uka kom det purregebyr om at han ikke hadde betalt, ikke hadde han fått noen regning og fått beskjed om at det ikke skulle betales noe. Han ringer men de er ikke medgjørlige i det hele tatt, og jo da han måtte jo betale..
      Så nei, vi er slett ikke fornøyde med de i det hele tatt lenger nå. Spesielt nå som jeg får en PC som ikke fungerer heller. Ja feil kan skje, men de har dårlig kundeservice…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg