Cookies

Heisann 🙂

Kjeks er jeg veldig glad i, sikkert ingen bombe der ;P Og jeg liker gjerne å teste ut litt forskjellige kjekstyper. Det jeg bruker ofte i er jo sjokolade og peanøtter 🙂

 

Cookies med brunt sukker:

200 gr. Smør.

4,5 dl Brunt sukker.

2 Egg.

6 dl Hvetemel.

1 ts Bakepulver.

80 gr. Peanøtter (Kan godt sløyfes også).

150- 200 gr. Kokesjokolade.

 

Hakk sjokoladen.

Rør sukker og smør luftig. (Man rører det hvitt som man sier på fagspråket, men siden det er brunt sukker blir det ikke helt hvitt. Så da skriver jeg luftig, siden det blir en “luftig” kremete konsistens).

Rør inn ett og ett egg.

Bland hvetemel og bakepulver, og ha det i røren. Bland så inn sjokoladen og peanøttene.

Stekes på 175 grader i ca. 10- 12 min.

Bruk gjerne en gaffel for å presse kjeksene litt ned før steking. Lag passe store kuler av deigen (bruk gjerne ei teskje).

 

davdavdavdavdav

 

#Cookies #Bruntsukker #Brownsugar #Sjokolade #Peanøtter #Kjeks #Godt #Nøtter

 

– Søtmonsen :))

6 kommentarer

Siste innlegg