Tips til utstyr for hvitløk

dav

Hei hei!

Jeg er en person som er veldig glad i hvitløk, og jeg bruker helst kinesisk hvitløk (den som er hel) enn den vanlige som har fedd. Og jeg må innrømme at jeg syns det er et ork å fin hakke hvitløken når man må gjøre det. Men så for ei god stund siden så jeg noen her på bloggen som la ut et tips om et redskap de hadde kjøpt på IKEA. Jeg husker ikke hvem det var den gangen for det var vel rundt når jeg startet med denne bloggen. Men jeg fikk tak i denne og synes den er helt super for hvitløken. Jeg prøvde gulrot og ost på den også, men fungerte ikke helt slik at jeg kun bruker den til hvitløk og ingefær blant annet ;P

dav

Jeg har også kjøpt inn en slik liten rasper som passer perfekt til det om man ikke har en IKEA i nærheten 😉 Jeg husker ikke helt hvor jeg kjøpte den, om det var Nille eller Clas Ohlson eller noe.

sdr

Jeg synes det er snedig å bruke slikt verktøy for å raspe hvitløken istedet for å kutte den da 😉 Så et tips til de som hater å kutte hvitløk 😀 Man har jo også slike hvitløkspresser da, men synes denne er veldig fin å bruke 😉

 

#Tips #Hvitløk #IKEA #Hvitløksrasper #Rasper #Rivjern 

 

– Søtmonsen :))

10 kommentarer

Siste innlegg