Kanelbollens dag

Hei hei 🙂

I dag er det kanelbollens dag, og da fikk jeg et lite mas i ørene om at noen ville så gjerne ha kanelboller her ;P Hehe, neida 😉 Men han hadde da altså sett på facebook at det var ei sånn side som hadde lagt ut bilder av kanelsnurrer 😛 Han er da så glad i det, og jeg lager ikke gjærdeig så ofte, så da dro vi på butikken for å handle inn til kanelboller 🙂 Men denne gangen lagde jeg den i ei form, så det ble som en kanelbollekake. Det har jeg ikke lagd før, så håper den blir bra og ikke rå inni.

Jeg brukte denne oppskriften på hvetedeigen, men til fyll lagde jeg en smørkrem av smør, brunt sukker og kanel som jeg smurte deigen med. Så pyntet jeg den med litt melis på toppen 🙂 Tror dere den ble godkjent? 😉

#Bake #Kanelboller #Kanel #Brunsukker #Hvetedeig #Gjær #Gjærdeig #Kanelbollensdag #Kanelsnurrer #Godt #Melis #Smørkrem #Fyll

 

– Søtmonsen :))

22 kommentarer

Siste innlegg