Kokosboller

Hei hei 🙂

Jeg fant en veldig fin oppskrift på kokosboller i facebook- gruppen Kjøkkenkroken, der noen hadde delt denne ^^ Og denne tenkte jeg at jeg skulle prøve, og den ble godkjent av min kjære den 😉

Kokosboller:

2 ss Kaffe.

1 dl Sukker.

2 dl Havregryn.

4 dl Kokos.

2 ss Kakao.

2 ss Smør.

1 Egg.

Bland alt i en bolle bortsett fra egget. (Jeg smeltet smøret, men det skulle visst ikke det ;P Men jeg synes det ble like så bra jeg, så der får du nesten velge selv hva du vil :)). Spar 2 dl av kokosen.

Visp egget lett sammen med en gaffel i ei skål og hell det over i blandingen. Kna den godt sammen.

Sett deigen kjølig noen timer.

Deretter triller du små kuler og ruller de i kokosen som du holdt av.

(Disse bør ligge kjølig).

Tips: Disse passer kjempe fint som gave ^^ Cellofanposene er kjøpt på wish, og konfektformer får man på TGR, Nille og vanlige butikker 🙂

#Oslo #Trøndelag #Blogg #Kokos #Kokosboller #Klinkokos #Sjokolade #Godt #Julegodt #Jul #Julegave #Cellofan #Baking

– Søtmonsen :))

28 kommentarer

Siste innlegg