Endelig tilbake igjen! Nå blir det jul <3

Heisann! 😀

Ja, da var vi endelig tilbake i vår egen leilighet igjen. Ble mye styr dette her rett før jul ;o Så har ikke fått gjort noe av verken pynting, baking eller julegaver ;s Så nå blir det å styre med dette i tillegg til eksamen den 12. desember til den 15. ;o Men jeg skal nok kose meg masse fordi om jeg! 😀

Dere kan nå se her at det var litt å pakke ut igjen xD Men det var jo ikke alt dette heller, siden det var både møbler og hele pakka 😛 Så kjæresten min, og min svigerfar hadde vasket ned hele leiligheten der de hadde holdt på i går. Jeg var på jobb, så kunne ikke hjelpe så mye med vaskingen, men da jeg kom hjem var det jo bare å begynne med å pakke ned alt vi hadde tatt med oss, for så å gå til leiligheten for å hjelpe med å flytte tilbake alle møbler først ^^ Så var det å vaske klær, rydde inn i skapene igjen, og bare få alt på plass 🙂 Fikk på plass mesteparten i går. Men de siste 4 eskene fikk stå igjen til i dag 😛 For da var jeg nemlig helt ferdig i kroppen og hodet. Kjente jeg brukte alt for mye av meg selv i går. Pluss null søvn hele uka, så det hjalp jo ikke på. Jeg sluknet som et lys for å si det sånn xD Måtte ta en del smertestillende for å holde det gående dessverre, måtte jo bare bli ferdig siden jeg skal på jobb på søndag igjen ;o Heldigvis fri i dag 🙂 Men den trengte jeg også, selv om det ble litt syssel i dag også da 🙂

Elsker julen <3 Har så mange gode og herlige minner rundt julen <3 Så det å pynte til jul, og bake julekaker er noe av det beste jeg vet 😀 Da koser jeg meg skikkelig! Det bringer med så mange fine minner fra før, og mamma har alltid vært flink med å tatt oss med i bakingen 🙂 Selv om vi spiste all deigen ;D Pappa pyntet alltid treet på lillejulaften mens vi hadde kvelden før kvelden på TV’en 🙂 Jeg har vel også alltid begynt tidlig med julemusikken også 😀 Jeg ELSKER julemusikk! Gjør meg så glad, og varm inni meg ^^ <3 Den fineste sangen for meg må nok være en av DDE faktisk 🙂 Jeg digger julesangene til DDE <3 Hehe 😀 Legger den ved under her, Shanty for sjømannskirka heter den <3 Søk opp en bedre versjon på Spotify om du har 🙂

QpWlC16aNiY

Her finner dere julesanglista mi på Spotify om dere vil inn å titte ^^ Der finner dere de andre sangene av DDE også 😀 Samt mange andre fine som Maria Mena med Home for Christmas <3 Bare trykk her: Julesanger <3

Som barn var det alltid stat ved juletider <3 Dro til kirka for å høre klokkene ringe inn, og besøke farfar som dessverre ble tatt fra oss da jeg var 6 år <3 Så vi tar med oss farmor når hun feirer med oss (siden hun deler litt på hvor hun er i julen mellom barna hennes <3) dit for å tenne lys og sette ned en krans <3 Så hører vi på kirkeklokkene og ønsker hverandre god jul <3 Vi er jo ikke med på julemessen eller noe sånt, men vi drar dit rett før klokken er 17.00 da 🙂 Så er det en herlig middag som venter på oss hjemme, og radioen på veien hjem er det julesanger og sølvguttene som synger.


 

Da vi var mindre hadde vi alltid pepperkakehus, og vi fikk pakkekalender av mamma <3 På julaften lagde vi også risengrynsgrøt som vi satte ut på verandaen til nissen. Han hadde jo så langt å reise, så da måtte han jo få mat, og det var grøt med en smør klatt, litt sukker og kanel på 🙂 Hehe, et år var det 30 minus ute på julaften, og vi satte jo ut grøt da også, men da vi skulle titte etter om grøten var spist så var den ikke rørt. Vi fant jo ut hvorfor da, hehe. Var jo steinhard den xD Fryst helt, så stakkars nissen det året ;o Etter det ble vi jo eldre, og vi begynte å stille spørsmål rundt hvem nissen var da ;P Lette på badet etter pappa, og i kjelleren xD Men nei, vi kunne aldri finne han, og det var jo ikke alltid han heller 😛 Hehe. Så ja, det var gode tider <3 Selv om da jeg var veldig liten da, så var jo jeg livredd nissen xD Løp i gangen og gjemte meg under alle jakkene som hang der 😛

Er veldig nostalgisk i kveld, og sitter å tenker på de herlige julene vi har hatt, og hvor mye jeg har å være takknemlig for <3 Så på mandag har jeg fridag igjen, og da skal jeg få pyntet til jul, og pakket inn de gavene jeg har klar <3 ^^

Håper dere har ei kjempe koselig adventstid, og en flott 2. søndag i advent i morgen <3

 

#Oslo #Trøndelag #Blogg #Jul #Pakke #Leilighet #Flytte #Hjem #Advent #Gaver #Innpakning #Rydde #Vaske #Julegaver #Familie #Kjæreste #Venner #Feiring #Tradisjoner #Minner #Nostalgi #Føritiden #Fortid #Pynting #Jobb #Sang #Julesang #DDE

 

– Søtmonsen <3

28 kommentarer

Siste innlegg