Marinert scampi

Hei hei! 🙂

Ja, da var det på tide med litt scampi igjen da, til min kjære 😉 Som flere kanskje har fått med seg så er jo ikke jeg noe særlig glad i sjømat xD Men at nå og da så lager jeg til min kjære, som er så fryktelig glad i dette 😉 Jeg skuffer nok flere steder når det gjelder dette, men å lage til han det kan jeg jo gjøre ^^ Må jo ikke spise det selv ;D

 

Marinert Scampi:

Ca. 2 personer.

Ca. 600 gr. Scampi.

1 Gul løk.

2 Kinesisk hvitløk.

2- 3 Chili.

Ca. 1- 2 dl olje.

Sweet chili saus.

 

Rens og grov kutt løk, chili og hvitløk. Ha det i ei skål eller et dl- mål og ha olje slik at det dekker. Deretter mos med en stavmikser og ha i litt sweet chili saus sammen med marianden. Bland marinaden sammen med scampiene og la de så ligge slik i kjøleskapet i noen timer før de skal serveres. Stek de så i ei panne med marinaden, på hver side til du ser de ikke har den “gjennomsiktige” fargen lenger, men er blitt mer hvite. Ha gjerne litt sweet chili saus over når de serveres.

Tilbehør: Salat, paprika, agurk, brød/smør.

 

#Oslo #Trøndelag #Blogg #Mat #Middag #Scampi #Tilbehør #Matrett #Sjømat #Marinade #Marinertscampi #Marinert #Smak #Chili #Hvitløk

 

– Søtmonsen :))

22 kommentarer

Siste innlegg