Jack Daniels kyllingburger

Heisann 🙂

Da jeg var på TGIFridays og spiste den deilige burgeren, tenkte jeg at jeg skulle prøve dette hjemme 🙂 Men så klart blir det jo ikke sammen når den ikke blir grillet da, som de gjør 😉 Men det ble da godt 🙂

 

Kyllingburger med Jack Daniels BBQ Glaze:

Kyllingfilet.

Burgerbrød.

Baconskiver.

Hvitost.

Crispi salat.

Agurk/ Sylte agurk.

Tomat.

Løk, gul eller rød. (Sprøstekt løk passer veeldig godt til denne også).

Jack Daniels BBQ Glaze. (Fåes kjøpt i Sverige).

Chicken and steak krydder, salt, pepper, nattvigs krydderblanding.

 

Ta kyllingfileene i ei form. Ta deretter å krydre med alt krydderet jeg har skrevet over. Stek på 200 grader i ca. 25 min. Så tar du ut kyllingen og pensler godt med Jack Daniels sausen og steker i 5 min, på 150 grader. Passe litt på, siden den glazen er lett for å brenne seg/smake brent. Legg så osteskiver på kyllingen og server med opp- kuttede grønnsaker 🙂

 

#Oslo #Trøndelag #Blogg #Mat #Burger #Middag #Godt #Kylling #JackDaniels #BBQ #Glaze #Kyllingburger #Smak #Grønnsaker #Burgerbrød #Sverige #TGIFridays

 

– Søtmonsen :)) 

45 kommentarer

Siste innlegg