Asiatisk rett med svinekjøtt

Heisann! 🙂

Jeg testet ut en ny rett her om dagen. Siden jeg er litt matlei for tiden, og er alltid ute etter noen nye asiatiske retter siden jeg synes det er så godt 😀 Så jeg teste en som var med svinekjøtt, og det ble ganske så godt! 😀 Jeg lagde jo med ris til, siden jeg var usikker på hvordan det ville smake. Men man trenger rett og slett ikke noe ris til, og det gjør det bare enda bedre ^^

 

Asiatisk rett med svinekjøtt:

Kjøttet med saus:

500 gr. Svinekjøtt i strimler.

Ca. 1 ss Fersk ingefær.

Saft fra 2 lime.

2 dl Sweet chilisaus. (Gjerne den jeg har på bildet, siden den er det beste, og det var den jeg brukte. Men den finnes kun i asiatiske butikker. Er absolutt verdt det om du har en slik butikk i nærheten. Viss ikke finner du en med samme merke som denne som også er veldig god i vanlig butikker eller i Sverige).

Salt og pepper.

 

Rasp ingefær og press ut saften fra limene i ei skål og bland i chilisausen. Stek svinekjøttet i ei panne og krydre med salt og pepper. Når alt kjøttet er stekt heller du over sausen.


 

 

Tilbehør:

Hjertesalat.

Dra av i hele blader som du legger nederst, for så å legge kålblandingen oppå og deretter kjøttet. 

 

Halv Hodekål.

Skall fra 1 lime.

Saft fra 1 lime.

1 boks Kokosmelk.

1/2 Agurk.

Ca. 1/2- 1 ts salt.

Ca. 1/2 ts Pepper.

 

Kutt hodekålen i strimler. Bruk så en ostehøvel på agurken. Rasp av skallet på limen og press ut saften, bland så dette inn i kokosmelken sammen med salt og pepper. Ha så hodekålen og agurken sammen i blandingen.

#Oslo #Trøndelag #Blogg #Mat #Middag #Asiatisk #Asiatiskmat #Svinekjøtt #Sweetchilisause #Salat #Tilbehør #Hodekål #Kokosmelk #Svin #Ris #Grønt #Smak #Oppskrift #Sunt #Godt

 

– Søtmonsen :))

28 kommentarer

Siste innlegg