En sunnere sjokoladeis

 

Hei og hå! 🙂

Da jeg var på time om denne dietten sist. Så snakket vi litt om grillmat og is, nå som det er sommer og varmt. Og det er veldig mange som gjerne vil kose seg med litt grillmat og is i varmen, og sommersolen 🙂 Så jeg nevnte at jeg har laget litt sorbeer, som er veldig godt da. Men så snakket vi litt om denne yoghurten som heter Yoplait. Og om hvordan den ville bli å lage is av. Så da skulle jeg teste ut det litt nå da 😀

Så jeg tok å testa med denne Yoplait med vaniljesmak og bare vanlig kakaopulver. Den ble ikke så verst da. Mangler jo så klart litt sukker, hehe ;D Men helt grei til å spise med litt bedre samvittighet ^^

(Var det ikke søte former jeg har kjøpt meg? ;D Fant de på Nille :D).

Sjokoladeis:

4 bokser Yoplait- vaniljesmak.

ca. 3 ss Kakaopulver.

 

Rør inn kakaopulveret ganske godt inn i yoghurten. Så tar du å fryser det ned i slike is- former.

 

Men om dette ikke var noe for deg, så kan du ha litt oboy i yoghurten istedenfor da 🙂


 

 

#Oslo #Trøndelag #Blogg #Is #Varme #Sommer #Yoghurt #Yoplait #Vaniljesmak #Kakao #Oboy #Sjokolade #Sjokoladeis

 

– Søtmonsen :))

27 kommentarer

Siste innlegg