Søndagsbesøk


 

Hei hei ^^ 

Har ikke vært så aktiv på bloggen i dag, siden jeg har holdt på med middags styr til vi skulle ha besøk av ett vennepar i dag ^^ Så jeg har da stått å lagd kyllingfilet innsurret i bacon med stekt ris og grønnsaker, og stekte nudler og salat 😀 Og jeg må si det ble veldig godt 😉 Lagde moccafromasj i går, som vi skulle ha til dessert. Så det ble da en veldig hyggelig kveld 🙂 Fikk tatt igjen mye, siden det er ei stund siden vi har sett dem. Blir litt sånn når man styrer med mye, og har mye man skulle ha gjort. Så glemmer man litt at man ikke har sett folk på ei stund, plutselig står man der, oi.. Det er kanskje ei stund siden vi så de sist? Men sånn er det bare noen ganger dessverre ;o

Men jeg håper da de koste seg ^^ Jeg tror nok maten var bra ihvertfall, for det så ut til å være veldig mye mat, men det ble da neste spist opp 😀 Så jeg er jo super glad for det ihvertfall ^^

Så tenkte jeg kunne dele med dere også, hva jeg brukte til maten.

 

Alt dette ble lagd til 4 personer, og det ble faktisk ikke så mye igjen 😉

Baconsurret kylling:

Kyllingfilet.

Lettrømme.

Hvitost.

Baconskiver.

Salt, pepper, chicken and steak krydder og dill.

 

Ta kyllingfileen og krydre med krydderet. Ha på litt rømme (ca. ei teskje) på toppen av kyllingen, og ha ost oppå rømmen. Pakk så baconskivene i rundt fileen. Stek de litt i panna på begge sider, slik at baconet får litt farge. Så steker du de i ovnen på 200 grader i ca. 30 min. Om man har varmluft så stek de på 20 min, og de siste 10 med varmluft, for å få sprøere bacon.

 

Stekt ris:

2 poser Basmatiris.

5 små Sjampinjong.

1 halv Paprika.

1 Gul løk.

 

Kok risen til den er ferdig. Kutt løken og paprikaen i terninger. Kutt soppen i skiver. Stek soppen, løken og paprikaen og bland risen inn i grønnsakene.

 

Stekte nudler:

1 pakke Eggnudler.

1 halv Paprika.

Litt Purreløk.

2 Kinesiske hvitløk.

2 Røde chili.

Salt, pepper og paprikapulver.

 

3 terninger med hønsebuljong.

Vann.

 

Kok opp en kjele med vann og ha i buljongterningene. Ha så i nudlene, og la de kokes ferdig. Så heller du av kraften og tar ut nudlene. Hakk paprika, purreløk, hvitløk og chili. Fres de i en panne og ha nudlene sammen med grønnsakene. Ha i litt salt, pepper og paprikakrydder. 

 

Salat:

Crispisalat.

Agurk.

Paprika.

Ananas.

 

Sweet chili saus ved siden av ^^ 

Oppskrift på moccafromasj finner dere her: http://matogkakeoppskrifter.blogg.no/1455903762_moccafromasj.html.

Håper alle har kost seg i helga ^^ Føler selv at den bare har flydd forbi ;o
 

#Oslo #Trøndelag #Oppskrift #Mat #Middag #Middagsbesøk #Besøk #Venner #Vennepar #Kos #Mimre #Asiatiskmat #Asiatisk #Stektenudler #Stektris #Bacon #Baconsurret #Kylling #Grønnsaker #Stekt #Chili #Godmat #Godt #Matglede #Gladimat #Mocca #Moccafromasj #Mokka #Sændag

 

– Søtmonsen :))

26 kommentarer

Siste innlegg