Wok med laks

Heisann!

I dag følte jeg for noe med laks, men noe jeg ikke har laget så mye av før. Så måtte tenke litt på det jeg hadde i kjøleskapet, og kom frem til at jeg skulle lage en wok med laks i. Dette er jo også veldig godt ^^ Jeg valgte å ha ris oppi wok’en, slik at det ble litt bedre. Jeg elsker jo ris, og synes det passer til det meste.

 

Wok med laks:

2 Gulrøtter.

1 Hvitløk.

1 Løk.

Litt Purreløk.

1 Liten brokkoli.

1 Pakke med 4 ferske laksebiter.

Sesamfrø.

Salt, sitronpepper og dill.

1 Pose ris.

 

Kok risen først til den er ferdig. Rens grønnsakene. Kutt gulrøttene og purreløken i julienne (Tynne strimler). Kutt brokkolien i små biter. Hakke løken og hvitløken. Del opp laksen i små skiver. Stek så laksen i ei panne og dryss sesamfrø og krydderet over. Ta så å stek grønnsakene og ha risen oppi grønnsakene. Så blander du resten med laksen, og bon apetit 😉 

 

Dette ble da ikke så ille det 😉 Ha en super dag videre! 🙂

#Oslo #Trøndelag #Mat #Middag #Laks #Grønnsaker #Gulrot #Ris #Wok #Purreløk #Løk #Hvitløk #Smak #Oppskrift #Kos #Godt

 

– Søtmonsen :))

22 kommentarer

Siste innlegg