Cakepops til barnedåp!


 

Heisann 🙂

Da har jeg fått testet ut cakepops, som jeg lagde til barnedåpen 🙂

Var veldig vanskelig til å begynne med, for jeg brukte en oppskrift jeg hadde fra før av, men det funket ikke helt som jeg hadde tenkt. Men etter mye om og men, så fikk jeg det til da. Brukte pappsugerør ifra Ebay som hjalp å holde de oppe. Hadde kjøpt cakepopspinner, men kulene bare geld nedover pinnene 😛

 

Cakepops av sjokoladekake:

Kakebunn:

150 gr. Smør

3 dl Sukker.

2 Egg.

4 1/2 dl Hvetemel.

2 1/2 ts Bakepulver.

2 ts Vaniljesukker.

1 ss Kakao.

1 1/2 dl Melk.

 

Glasur:

3 1/2 dl Melis.

4 ss Smeltet Smør.

4 ss Kaffe.

1 ss Kakao.

2 ts Vaniljesukker.

 

For kakebunn: Rør smør og sukker hvitt. Ha i ett og ett egg, rør inn dette godt. Bland alt det tørre, ha så i vekselvis med melk og det tørre mens maskinen rører 🙂 (Går fint å bruke en vanlig håndmikser om man ikke har en Kenwood kjøkkenmaskin eller av den slags :)) Ha så røren i ei springform og stek på 175 grader i ca. 20- 30 min.

For glasur: Smelt smøret, (er du ikke noe særlig til kaffedrikker, og ikke har noe trakter eller lignende. Så kan du bare ta pulver kaffe ;)). Så blander du bare alt sammen.

Så tar du å smuldrer kaken og rører inn litt av glasuren i kaken. Lag deretter rundekuler av massen og putt de på pinnene. 

Smelt deretter sjokoladen og dypp kulene i. Strø på noe pynt mens sjokoladen fortsatt er våt.

Det blir litt prøving og feiling, men om man ikke bruker så alt for mye av glasuren, så skal det gå greit. Ikke ta hele kaken, men kanskje halve. For det blir mye kake. Så kan man bruke resten av kaken til å sette pinnene i kanskje? 😉 Jeg brukte ett glass med pyntesteiner i, slik at de skulle stå og ikke komme borti hverandre når sjokoladen skulle tørke.

 

 


 

Pynten til cakepopsene. Pinnene, pynten og sjokoladen kjøpte jeg hos traktøren. De har forskjellige farger i det som ligner på sjokolade.

#Oslo #Trøndelag #Barnedåp #Dåp #Kake #Pynt #Sjokolade #Traktøren #Cakepops #Cake #Pops #Rosasjokolade #Rosa #Jente #Venner #Dessert

– Søtmonsen :))

29 kommentarer

Siste innlegg