Kurs på kulenarisk akademi i Mathallen med Mills

 

Hei og hopp! 🙂

I dag har jeg vært på kurs/workshop med noen av de fra jobben 🙂 Vi var med Mills på kulenarisk akademi i Mathallen i Oslo 🙂 Jeg lærte så mye nytt og spennende! Spesielt om vegetarretter. Siden vi jobber med å forbedre retter på sykehuset, og få noen nye og spennende retter. Slik som vegetar da, siden det har blitt en stor økning av dette. 

Så tenkte jeg skulle dele noen bilder der ifra 🙂 

 

Den største tabasco flasken jeg har sett ihvertfall! Måtte ta bilde, siden kjæresten er så glad i sterke ting 😉

To av kokkene som snakket litt om div. mat og trender innen matveien. 

Jordskokksuppe med stekt jordskokkskall på toppen av ett egg som er kokt og røyket. Og det grønne rundt er egenlagd urteolje. (Dette er en rett som er god til vegetar).

Her er det en rett som er satt sammen av kun en grønnsak, nemlig selleri. Så det er brukt sellerirot som er bakt med skallet på i ovnen på 180 grader helt til den er mør. Og da er det bare å dra av skallet etterpå. Så river man bare biter av roten og steker litt i ei panne på begge sider. Deretter er det blitt brukt strimler av stangselleri som har blitt vakumert i en pose med saft laget av selleri. Og ristet rugkorn på toppen som litt crunch. Så er det en saus av moset selleri og olje. Så denne er veldig fin til vegetar OG vegan! 🙂

Jeg har jo aldri vært i Mathallen før, så dette var jo veldig moro for meg, så måtte ta noen bilder når vi sto oppe i andre etj.

Deretter ble vi jo bedt med på Hitch Hiker, som er en ny og trendi restaurant oppe i 2. etj i Mathallen.

Jeg spiste da denne nuddelsuppen som var laget med kokosmelk og chili. Litt sterk og det var friterte nudler på toppen.

Andre spiste Ramen ;D

Som dessert hadde de denne sjokolade fugden og sjokoladeis, med karamelisert malt på toppen.

Og vi var så super heldige å få en super bra kniv i gave alle sammen 😀 Da ble jo jeg kjempe glad 🙂


 

Og så må jeg jo bare si at Jørn Hoel satt å spiste på samme restaurant da vi var der 😛 Var litt moro det da 😉

Håper dere har hatt en fin dag ^^ I morgen drar jeg nordover til Trøndelag. Gleder meg veldig til det! <3

#Oslo #Trøndelag #Mathallen #Mat #Kurs #Workshop #Kulenariskakademi #Kulenarisk #Akademi #Smaker #Restaurant #Vegetar #Vegetarmat #Vegan #Selleri #Jordskokk #Suppe #Retter #Matretter

– Søtmonsen :))

16 kommentarer

Siste innlegg