Kylling korma


 

Heisann 🙂

Da jeg var i Dublin så smakte jeg noe kjempe godt innen Indisk mat. Jeg har alltid vært litt skeptisk til Indisk mat, siden jeg har sett for meg at alt smaker helt likt siden de bruker Karri og kokosmelk i stort sett alt. Men jeg smakte noe som heter Korma, enten med lam eller kylling. Og dette var rett og slett kjempe godt 🙂 Så måtte lage det her hjemme også 😉 Forandring fryder ^^

 

Kylling korma:

ca. 400 gr Kyllingfilet.

50 gr. Smør.

2 Løk.

1 ss Sukker.

1 ts Salt.

2 ts Garam masala.

1 ts Gurkemeie.

50 gr. Malte nøtter av mandler og cashew nøtter.

4 ss Kokosmasse.

4 dl Kokosmelk.

1/2 ts Fennikelpulver.

1/2 ts Kardemomme.

Gjerne rive litt fersk kokos i gryten.

 

Smelt smøret i ei panne og ha i løken til den blir gyllen. Strø over sukker, salt, garam masala og gurkemeie. Mal mandler og cashew nøtter og bland dette med kokosmassen og ha det i pannen. Kutt kyllingen i biter og ha det i blandingen i pannen. La dette steke til kyllingen er ferdig. Ha så over kokosmelk og evt. revet kokos. La det koke en liten stund til at kyllingen er helt ferdig. Ha så i kardemomme og fennikel helt til slutt.

 

Tilbehør: Server gjerne med ris.



#Chickenkorma #Korma #Indiskmat #Indisk #India #Karri #Kokosmelk #Kokos #Krydder #Smak #Godt #Kylling #Kyllingkorma #Oslo #Trøndelag #Blogg #Mat #Middag #Matglede #Gladimat
 

– Søtmonsen :))

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg