Tacopizza


 

Hei og hopp ^^

Pizza er jo veldig godt sant? 😀 Men noe som er bedre er Tacopizza 😀 Da har man tacokrydder i kjøttdeigen 🙂 Kjempegodt ^^

 

Pizzabunn:

 5 dl Hvetemel.

2 dl Melk.

2 ts Bakepulver.

3 ss Olje.

1/2 ts Salt.

 

Bland alt sammen til en deig. Kjevle den ut på et bakepapir og legg i ei form.

 

Pizzafyll:

1 pakke Kjøttdeig.

1 glass Tomatpuré.

1 pose Tacokrydder.

Litt vann.

1 Løk.

1/2 Purreløk.

1 boks Ananas.

1 boks Mais.

1 boks Sjampinjong.

Hvitost.

 

Stek kjøttdeigen og ha i tomatpureen og tacokrydderet med vannet. Fordel det utover pizzabunnen. Kutt løken og purreløken. Fordel alt utover pizzaen. Ha på raspet ost i den mengde at det dekker pizzaen. Stek pizzaen på 200 grader i ca. 20 min.

 

Tips: For å få en ekstra god touch på fyllet så kan du ta hvitløk å mose det i olje for å få en paste, og ha litt i fyllet.

 

Jeg er jo litt kresen da ;D Så man velger jo så klart de grønnsakene man vil ha på selv 🙂 Her har jeg delt pizzaen slik som jeg og min kjæreste liker det ^^

Her er også oppskriften på hvitløkdressing som er super godt til pizza 🙂 Gå til dette innlegget: Hvitløkdressing

 

#Oslo #Trøndelag #Pizza #Pizzabunn #Pizzafyll #Taco #Tacopizza #Kjøtt #Fyll #Mat #Middag #Matglede #Gladimat #Helg

 

– Søtmonsen :))

12 kommentarer

Siste innlegg