Enkel formkake

Enkel formkake/muffins:

2 Egg

2 dl Sukker

3 dl Hvetemel

2 ts Bakepulver

1/2 ts Vaniljesukker

1 ts Sitrondråper

100 gr. Smeltet smør

1 1/2 dl Melk

 

Fremgangsmåte:

Visp eggedosis av egg og sukker.

Smelt smøret og hell det oppi melken sammen med sitrondråper.

Bland alt det tørre. Rør så inn det tørre vekselvis med det våte.

Ha så røren i ei brødform eller muffinsformer.

Stekes på 180 grader, om du har det i ei form så trenger den sånn ca. 30 min. I muffinsform fra ca. 15 min.




– Søtmonsen

6 kommentarer
    1. Nom nom, så veldig godt ut:) må prøves disse ja:) glemte forresten å si at jeg og barna baka til den kjeks oppkskrift du la ut, husker ikke navnet på innlegg, men det var jule kjeks…var kjempe gode, våre ble litt harde hehe, tror ikke vi gjorde alt riktig:)

    2. Asantemarkedet: Åh ;o var det de med peanøttsmør? For det kan lønne seg og ikke steke så lenge 🙂 eller, så kan det være jeg som ikke har forklart godt nok 🙂 gi meg gjerne tilbakemelding på hvilke så skal jeg skjekke ut hva jeg har skrevet 😀

    3. Ja, det var disse med peanøttsmør..hehe neida, du forklart kjempe godt:) tror vi stekt for lenge rett og slett, er jo mor og barn som baker:) fordi vi prøvde to ganger, og de som vi laga sist smaka mye bedre for tiden var beregnet annerledes:) det blir bedre og bedre for hver gang man gjør det;)
      Så sjelden vi baker kjeks hos oss, går mye i sjokolade-kake og krydderkake:)
      Ha en fin mandag videre:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg